Mladi za more poručuju: “Let’s do it!”.

Piše: Ivana Marin — 5. listopada, 2018.

Murter i udruga Argonauta su se još jednom bili domaćini u edukaciji mladih na temu zaštite morskog okoliša. U Murteru je tako od 7.9. do 16.9.2018. održana razmjena mladih „Youth 4 C“, u kojoj je 40 „mladih za more“ iz 8 zemalja razmijenilo svoja znanja o zaštiti mora, prenijelo aktualne probleme iz svojih zemalja te steklo vještine kako pomoći moru i vodi bilo kroz edukaciju, inovativnost, informiranje ili akcije čišćenja.

Želja organizatora i sudionika je bila „srušiti“ zidove učionice i svoje znanje i vještine proširiti i ponuditi lokalnoj zajednici. Tako su mladi zasukali svoje rukave i pokazali koliko se toga može kada se želi, kada se ima podrška, neizbježna motivacija te sinergija.
Napravili su mural u dječjem vrtiću Pčelica u Murteru, koji s jedne strane prikazuje more koje svi znamo i volimo – puno života, te druge strane ono more gdje su ribice i morske cvjetnice zamijenjene automobilskim gumama, bocama, vrećicama, četkicama za zube…
Također, sudjelovali su u akciji čišćenja te ostali zatečeni onečišćenošću marine u kojoj su našli svega; od starih jakni do kolica za kupovinu. U samo 2 sata čišćenja plaže, pronašli su toliko opušaka da su odmah počeli smišljati alternativna rješenja koja bi ponudila pušačima na plažama. Potaknuti viđenim, samoinicijativno su u svoju kampanju uključili još jednu ekološku akciju čišćenja podmorja – „Moramo znati da smo svojim rukama učinili nešto“ rekli su sudionici.

Nadalje, tijekom razmjene je organizirana i projekcija nagrađivanog dokumentarca „Plastic ocean“ koja je bila otvorena za sve zainteresirane, a mladi su se iz prve ruke uvjerili kako je teško doprijeti do ljudi i potaknuti ih na promjene! Ipak, promjene su moguće pa su tako osmislili četiri Plave kampanje – „Let’s do it“. Dvije kampanje edukativnog karaktera su implementirane s djecom u OŠ Murterski škoji, gdje su djeca naučila kako biti uzoran „zaštitnik planeta“, ali i kako od starog papira napraviti ukrasne vrećice i time reducirati otpad. Treća kampanje je bila informativnog karaktera gdje su mladi pokušali osvijestiti lokalne trgovce i prolaznike o pretjeranoj konzumaciji plastike i potaknuti ih na promjene. Četvrta kampanja je za cilj imala snimiti promo video u kojoj se intervjuira znanje prolaznika o onečišćenosti mora te pozvati prolaznike da se pridruže akciji čišćenja koju su organizirali. Let’s do it! E-priručnik o tome kako učiniti kampanju će sumirati njihova znanje i iskustva te će uskoro biti objavljen.

Sudionici su također osmislili i koncept motivirajućih i ohrabrujućih priča za djecu kojima se potiče aktivnost i očuvanje prirode, s naglaskom na očuvanje morskog okoliša. Pet priča se pokazalo kao odlična podloga za stvaranje publikacije za djecu te se organizatori raduju njezinom objavljivanju.

Preporučamo pročitati.


Argonauta je član.




Argonauta vodi, ažurira i prezentira: