Virtualna radionica Plave Eko-patrole: “eRRRRRRRiziraj se!”.

Piše: Ivana Marin — 6. travnja, 2020.

U organizaciji udruge Argonauta kao nositelja projekta „Plava Eko-patrola“ te Lokalne akcijske grupe „More 249“ i drugih partnera na projektu, u okviru „Pilot provedbe edukacijskog programa Plave Eko- patrole“ u školskoj godini 2019./2020., održana je četvrta edukativna radionica za učenike od 5. do 8. razreda pod nazivom eRRRRRRRiziraj se! S obzirom na novonastalu situaciju i uslijed globalne pandemije uzrokovane koronavirusom (COVID-19), četvrta edukativna radionica održana je online, odnosno na virtualnoj platformi pod nazivom Schoology.

Ciljevi četvrte edukativne radionice su bili sljedeći: osvijestiti koliku količinu otpada stvaramo i potaknuti na razmišljanje o tome gdje otpad završava; osvijestiti utjecaj pretjerane potrošnje i čovjekova nemara za otpad koji stvara te potaknuti na očuvanja okoliša za čovjeka i ostala živa bića; osvijestiti vlastite aktivnosti koje pridonose neodrživoj proizvodnji i zbrinjavanju otpada; upoznati se s aktivnostima i rješenjima za štetu uzrokovanu ogromnim količinama otpada te aktivnostima za poticanjem promjena u razmišljanju i ponašanju ljudi i potaknuti na usvajanje 7R koncepta u svakodnevnom životu.

Provedbi četvrte edukativne radionice prethodilo je održavanje koordinacijskog sastanka s lokalnim koordinatorima na kojem su dogovorene sljedeće aktivnosti:

  1. Uvod: pozdravno javljanje svih koordinatora i prikaz istraživanja djece-patrolaša: Koliko toga bacamo?
  2. Vođena fikcija: Život sirene u 21. stoljeću.
  3. Escape Room.
  4. Kreativna radionica (izrada torbe i odabir 7 najljepših torbi).

Za prvu aktivnost djeca-patrolaši trebali su istražiti koliku količinu otpada stvaraju u svojim domovima, a nakon čega je jedan od lokalnih koordinatora analizirao njihova zapažanja te napravio statistički prikaz navedenoga, kao i prezentaciju o otpadu i mogućnostima sortiranja otpada.

U drugoj aktivnosti, djeca-patrolaši slušali su priču i pri tome koristili samo osjet sluha, dodira i svoju maštu. Cilj je bio osvijestiti utjecaj pretjerane potrošnje i čovjekova nemara za otpad koji stvara te potaknuti na očuvanje okoliša za čovjeka i ostala živa bića.

U trećoj aktivnosti djeca-patrolaši su kroz niz pitalica, otkrili što svaki pojedini R znači: REFUSE (značenje: „odbij“), REDUCE (značenje: „reduciraj“), REUSE (značenje: „prenamijeni“), REPAIR (značenje: „popravi“), REGIFT (značenje: „pokloni“), RECOVER (značenje: „kompostiraj“) i RECYCLE (značenje: „recikliraj“). Rješenje aktivnosti postavljeno je na web stranici Plave Eko-patrole (https://eko-patrola.org/ucenici/), a cilj je bio da djeca-patrolaši vide kako je moguće prenijeti svoje znanje o R-ovima u praksu, ali i promijeniti svoje životne navike.

Zadnja aktivnost bila je kreativna radionica – izrada torbi od starih majica. Nakon što su učenici izradili svoje torbe, fotografirali su ih te postavili fotografije na platformu za e-učenje. Uslijedilo je „natjecanje“ i lajkanje izrađenih torbi, a sedam torbi koje su dobile najviše lajkova (po jedna iz svake škole), objavljeno je na web stranici Plave Eko-patrole (https://eko-patrola.org/najbolje-torbe-izradene-u-okviru-radionice-errrrrrriziraj-se/).

Nakon provedene aktivnosti, djeca-patrolaši zapisivali su svoja zapažanja i kritička promišljanja na platformi, ali i putem evaluacijskog obrasca u kojem su im bila postavljena pitanja vezana za provedbu same radionice – od toga kako su se osjećali nakon određene aktivnosti, koliko im se svidjela određena aktivnost, jesu li imali poteškoća s provedbom virtualne radionice i koje su preporuke za sljedeću radionicu.

Jedan od važnijih aspekata provedene radionice jest činjenica da su i u virtualnom svijetu uspjeli biti glavnim akterima aktivnosti, promišljati o njima kritički te donositi zaključke i preporuke koje se tiču kreiranja promjena u lokalnoj zajednici vodeći računa o odgovornom ponašanju prema prirodi te razvijanju osjećaja pripadnosti grupi koja pozitivno utječe na svoju zajednicu i zajedničke resurse.

Projekt „Plava Eko-patrola“ započeo je 01. lipnja 2019. te traje 22 mjeseca, a sufinanciran je kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje u iznosu od 1.152.000,00 kn, dok je njegova ukupna vrijednost 1.280.000,00 kn.

Čekaju nas još tri edukativne radionice – Zar je more kiselo, Zeleno i plavo i Zajedno za čišći okoliš te zajednički izlet na Kornate planiran za lipanj 2020. godine! O tome u kojoj formi će biti provedene sljedeće radionice, ovisi o situaciji s globalnom pandemijom.

Veselimo se svim nadolazećim edukativnim radionicama i aktivnostima unutar projekta, bile one u virtualnom svijetu ili ne! I, do tada nas pratite na web i Facebook stranici „Plave Eko-patrole“, https://ekopatrola.org/, https://web.facebook.com/plavapatrola/

Preporučamo pročitati.


Argonauta je član.




Argonauta vodi, ažurira i prezentira: